darmowe podręczniki na rok szkolny 2015/16
dotacja celowa w 2015 r. na wyposażenie szkoły w podręczniki ... |
informacje i wybór grupy uczniów |
Od dnia 31 marca br. obowiązują przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2015 r.
zmieniającego rozporządzenie w sprawie udzielania dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne
i materiały ćwiczeniowe (Dz. U. poz. 452).
Rozporządzenie to określa dodatkowe wzory formularzy na rok 2015, które będą stosowane w przypadku uczniów
z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, niewidomych, słabowidzących,
niesłyszących, słabosłyszących oraz z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, posiadających orzeczenie o potrzebie
kształcenia specjalnego, o ile uczniowie ci będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów
ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów tj.:
- informacji niezbędnych dla ustalenia wysokości dotacji celowej, o której mowa w art. 22ae ust. 3 ustawy o systemie oświaty, przekazywanej przez dyrektora szkoły podstawowej, gimnazjum lub szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej lub gimnazjum, prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego, oraz dyrektora szkoły podstawowej lub gimnazjum, prowadzonych przez osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną, jednostkom samorządu terytorialnego – wzór formularza określać będzie załącznik nr 2a do rozporządzenia (stanowiący załącznik nr 1 do projektu rozporządzenia);
- wniosku o udzielenie dotacji celowej, o której mowa w art. 22ae ust. 3 ustawy o systemie oświaty, sporządzanego przez jednostkę samorządu terytorialnego – wzór formularza określać będzie załącznik nr 5a do rozporządzenia (stanowiący załącznik nr 3 do projektu rozporządzenia);
- rozliczenia wykorzystania dotacji celowej, o której mowa w art. 22ae ust. 4 ustawy o systemie oświaty, przekazywanego przez dyrektora szkoły podstawowej i gimnazjum, prowadzonych przez osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną – wzór formularza określać będzie załącznik nr 7a rozporządzenia (stanowiący załącznik nr 4 do projektu rozporządzenia);
- rozliczenia wykorzystania dotacji celowej, o której mowa w art. 22ae ust. 3 ustawy o systemie oświaty, przekazywanego przez jednostkę samorządu terytorialnego – wzór formularza określać będzie załącznik nr 10 do rozporządzenia stanowiący załącznik nr 6 do projektu rozporządzenia).
- uczniowie bez orzeczeń
- niepełnosprawni intelektualnie w stopniu lekkim
- niepełnosprawni intelektualnie w stopniu umiarkowanym lub znacznym
- niesłyszący
- słabosłyszący
- z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera
- słabowidzący, z zastrzeżeniem art. 22ae ust. 5a pkt 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą"
- niewidomi, z zastrzeżeniem art. 22ae ust. 5a pkt 3 ustawy
- słabowidzący, o których mowa w art. 22ae ust. 5a pkt 2 ustawy
- niewidomi, o których mowa w art. 22ae ust. 5a pkt 3 ustawy
Informacja niezbędnych do ustalenia wysokości dotacji celowej w 2015 r. na wyposażenie szkoły w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe dostosowane do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego: